Regulamin organizacyjny
Regulamin Organizacyjny PINB w Świdwinie
Załącznik do zarządzenia Nr 4/2007
Powiatowego Inspektora Nadzoru Budowlanego
w Świdwinie z dnia 15 listopada 2007r.
REGULAMIN ORGANIZACYJNY
Powiatowego Inspektoratu Nadzoru Budowlanego
w Świdwinie
§ 1
1. Regulamin Organizacyjny Powiatowego Inspektoratu Nadzoru Budowlanego zwany dalej "Regulaminem" określa wewnętrzną strukturę oraz zasady organizacji pracy Powiatowego Inspektoratu Nadzoru Budowlanego w Świdwinie.
§ 2
2. Ilekroć w "Regulaminie" jest mowa o:
1) Inspektoracie - należy przez to rozumieć Powiatowy Inspektorat Nadzoru Budowlanego w Świdwinie,
2) Powiatowym Inspektorze - należy przez to rozumieć Powiatowego Inspektora Nadzoru Budowlanego w Świdwinie,
3) Instrukcji kancelaryjnej - należy przez to rozumieć rozporządzenie MSWiA z dnia 18 grudnia 1998 r. w sprawie instrukcji kancelaryjnej dla zespolonej administracji rządowej w województwie (Dz. U. z 1998 r. Nr 161, poz. 1109, ze zm.),
4) Prawie budowlanym - należy przez to rozumieć ustawę z dnia 07 lipca 1994r. Prawo budowlane (tekst jedn. Dz. U. z 2010 r. Nr 243, poz. 1623, ze zm.),
§ 3
Inspektorat działa na podstawie:
1) odpowiednich przepisów ustawy Prawo budowlane,
2) niniejszego Regulaminu Organizacyjnego.
§ 4
1. Powiatowy Inspektor wykonuje zadania nadzoru budowlanego przy pomocy Inspektoratu wchodzącego w skład zespolonej administracji powiatowej, na obszarze powiatu świdwińskiego.
2. Siedzibą Inspektoratu jest miasto Świdwin.
3. Inspektorat powołany został na podstawie odpowiednich przepisów ustawy z dnia 24 lipca 1998r. o zmianie niektórych ustaw określających kompetencje organów administracji Publicznej - w związku z reformą ustrojową państwa (Dz. U. z 1998 r. 106, poz. 668, ze zm.).
§ 5
1. Powiatowy Inspektor kieruje pracą Inspektoratu.
2. Powiatowy Inspektor kierując Inspektoratem:
1) określa organizację oraz tryb pracy Inspektoratu,
2) koordynuje działalność stanowisk pracy,
3) zapewnia wykonywanie zadań nadzoru budowlanego na obszarze powiatu świdwińskiego,
4) organizuje kontrolę działania inspekcji terenowej w zakresie prawidłowości przebiegu procesu budowlanego i utrzymania obiektów budowlanych.
3. Powiatowy Inspektor sprawuje bezpośredni nadzór nad:
1) działalnością inspekcyjną i kontrolną, polegającą na wykonywaniu inspekcji i kontroli terenowej w zakresie prawidłowości przebiegu procesu budowlanego i utrzymania obiektów budowlanych,
2) postępowaniami administracyjnymi,
3) postępowaniami egzekucyjnymi,
4) postępowaniami wyjaśniającymi w sprawie przyczyn katastrof budowlanych,
5) prawidłowym współdziałaniem z organami kontroli państwowej,
6) bezzwłocznym przesyłaniem organom administracji architektoniczno-budowlanej kopii decyzji i postanowień wynikających z przepisów prawa budowlanego,
7) obsługą prawną w Inspektoracie,
8) zapewnieniem przestrzegania przepisów o tajemnicy państwowej i służbowej,
9) kontrolą wewnętrzną w Inspektoracie,
10) przestrzeganiem dyscypliny pracy i przepisów bezpieczeństwa i higieny pracy,
11) terminową realizacją planów urlopów,
12) gospodarowaniem mieniem Inspektoratu.
4. Inspektor wydaje akty prawne wewnętrznego urzędowania w formie zarządzeń, które są parafowane przez wszystkich pracowników Inspektoratu.
§ 6
1. Do wyłącznej kompetencji Powiatowego Inspektora należy:
1) zatwierdzanie planów inspekcji i kontroli oraz kontrola realizacji tych planów,
2) podejmowanie decyzji o przeprowadzeniu kontroli doraźnej,
3) udzielanie imiennych upoważnień do wykonywania inspekcji terenowej,
4) wyłączanie kontrolera z postępowania kontrolnego,
5)udzielanie imiennych upoważnień pracownikom Inspektoratu do podpisywania decyzji administracyjnych i postanowień,
6) udzielanie upoważnień do reprezentowania Powiatowego Inspektora w postępowaniu przed sądami powszechnymi
7)występowanie do organów Samorządu Zawodowego z wnioskiem o wszczęcie postępowania w sprawie odpowiedzialności zawodowej w budownictwie,
8)zawieranie i rozwiązywanie umów o pracę z pracownikami Inspektoratu, dokonywanie przeszeregowań i awansów pracowników, ustalanie wysokości dodatków, przyznawanie nagród i wyróżnień.
2. Powiatowy Inspektor może powoływać stałe lub doraźne zespoły opiniodawcze i doradcze, określając cel ich powołania, skład osobowy oraz zakres zadań i tryb działania.
§ 7
Podczas nieobecności Powiatowego Inspektora zastępuje go wskazany pracownik Inspektoratu, z wyłączeniem kompetencji, o których mowa w § 6 ust. 1 pkt 1-8.
§ 8
1. Do podpisu Powiatowego Inspektora zastrzeżone są:
1) decyzje administracyjne i postanowienia,
2) akty prawa wewnętrznego,
3) wystąpienia i sprawozdania kierowane do Zachodniopomorskiego Wojewódzkiego Inspektora Nadzoru Budowlanego,
4) wystąpienia kierowane do organów administracji rządowej i publicznej, posłów i senatorów,
5) wystąpienia do sądów administracyjnych i powszechnych,
6) odpowiedzi na skargi i wnioski.
2. Upoważnieni pracownicy podpisują pisma w sprawach określonych zakresem działania stanowiska pracy, w szczególności decyzje oraz postanowienia w indywidualnych sprawach, zgodnie z otrzymanym upoważnieniem Powiatowego Inspektora, z wyjątkiem spraw zastrzeżonych do jego podpisu.
§ 9
1. W skład Inspektoratu wchodzą stanowiska pracy:
1) ds. inspekcyjno - kontrolnych (inspektor nadzoru budowlanego i inspektor),
2) ds. organizacyjno - administracyjnych (referent),
3) ds. obsługi kadrowo-księgowej (główny księgowy).
§ 10
1. Przy znakowaniu spraw i akt pracownicy Inspektoratu posługują się symbolem literowym „PINB” i następującym po nim symbolem literowym pracownika, np. „BO” - gdzie „BO” oznacza inicjały pracownika. Przykładowy znak sprawy to: PINB.BO.7140-01/07.
§ 11
1. Do zakresu działania stanowiska ds. inspekcyjno-kontrolnych należy w szczególności:
1) prowadzenie działalności inspekcyjno-kontrolnej w zakresie prawidłowości przebiegu procesu budowlanego i utrzymania obiektów budowlanych,
2)prowadzenie postępowań wyjaśniających przyczyny i okoliczności powstania katastrofy budowlanej,
3) prowadzenie postępowań administracyjnych w zakresie właściwości Powiatowego Inspektora,
4) prowadzenie postępowań egzekucyjnych,
5) przygotowywanie decyzji administracyjnych i postanowień oraz pism dla Powiatowego Inspektora,
6) prowadzenie wymaganych rejestrów i ewidencji,
7) opracowywanie projektów planów inspekcji i kontroli,
8) sporządzanie sprawozdawczości (miesięcznej, kwartalnej, półrocznej i rocznej),
9) zapewnienie właściwego obiegu dokumentów zgodnie z instrukcją kancelaryjną,
10) prowadzenie postępowań związanych z przyjęciem obiektów do użytkowania,
11)prowadzenie postępowań administracyjnych dotyczących zakończenia budów i robót budowlanych,
12)nakładanie grzywien w drodze mandatu karnego,
13)przygotowywanie okresowych sprawozdań z działalności stanowiska wraz z wnioskami wynikającymi z przeprowadzonych inspekcji, w terminach wyznaczonych przez Powiatowego Inspektora.
14)wykonywanie innych zadań zleconych przez Powiatowego Inspektora.
Zasady planowania i sprawozdawczości:
-
Plany inspekcji i kontroli, są określane w rocznym planie pracy Inspektoratu:
a) W terminie do 15 grudnia każdego roku pracownicy ds. inspekcyjno-kontrolnych przedkładają, dla Powiatowego Inspektora, do zatwierdzenia plany inspekcji i kontroli na rok następny.
b) W terminie do 15 grudnia każdego roku pracownicy ds. inspekcyjno-kontrolnych przedkładają, dla Powiatowego Inspektora, do zatwierdzenia realizację z rocznego planu pracy inspekcji i kontroli za rok bieżący.
-
Sprawozdania składa się w terminach określonych przez odpowiednie przepisy.
§ 12
2. Do zakresu działania stanowiska ds. organizacyjno-administracyjnych należy obsługa administracyjna i organizacyjna Inspektoratu, w szczególności:
1) prowadzenie kancelarii ogólnej i archiwum zakładowego,
2) zapewnienie właściwego obiegu dokumentów zgodnie z instrukcją kancelaryjną,
3) gospodarka sprzętowa,
4)prowadzenie spraw związanych z zabezpieczeniem i rejestracją składników majątkowych Inspektoratu,
5) prowadzenie spraw socjalno bytowych pracowników i ich rodzin,
6) prowadzenie ewidencji zarządzeń oraz zapoznawanie wszystkich pracowników z ich treścią (włącznie z zebraniem ich podpisów pod zarządzeniem),
7) obsługa sekretariatu,
8) obsługa kasowa Inspektoratu,
9) prowadzenie rejestrów określonych w instrukcji kancelaryjnej i ustawie Prawo budowlane,
10) prowadzenie spraw związanych z funkcjonowaniem bloczków mandatowych,
11) wykonywanie innych zadań zleconych przez Powiatowego Inspektora.
§ 13
3. Do zakresu działania stanowiska ds. obsługi kadrowo-księgowej Inspektoratu należy:
1) zorganizowanie sprawnej pracy stanowiska kadrowo-księgowego,
2) prowadzenie akt osobowych pracowników,
3) przygotowywanie planu urlopów,
4) przygotowywanie dokumentów w sprawach nawiązywania i rozwiązywania stosunków pracy, dokonywania przeszeregowań i awansów pracowników,
5) prowadzenie postępowań w sprawach udzielania zamówień publicznych,
6) prowadzenie ewidencji księgowej,
7) obsługa kasowa i płacowa Inspektoratu,
8) planowanie i realizacja budżetu,
9) nadzór nad prawidłową realizacją planów budżetowych,
10) prowadzenie sprawozdawczości budżetowej (miesięcznej, kwartalnej, półrocznej, rocznej
11) zapewnienie właściwego obiegu dokumentów zgodnie z instrukcją kancelaryjną,
12) prawidłowe i terminowe rozliczanie z organami skarbowymi i ZUS z należnych podatków i składek.
13) współdziałanie z bankami, organami skarbowymi, itp.
14) nadzór nad inwentaryzacją majątku trwałego i obrotowego, wycena i rozliczanie różnic inwentaryzacyjnych,
15) wykonywanie innych czynności zleconych przez Powiatowego Inspektora.
2. Do dnia 15 stycznia każdego roku pracownik ds. obsługi kadrowo-księgowej przedstawia do zatwierdzenia dla Powiatowego Inspektora plan urlopów na rok bieżący.
§ 14
1. Pracownicy Inspektoratu wykonują swoje obowiązki w sposób zapewniający sprawną, prawidłową i terminową realizację powierzonych im zadań oraz ponoszą wyłączną odpowiedzialność za merytoryczną stronę prowadzonych spraw i formę opracowania.
2. Pracownicy Inspektoratu są obowiązani przestrzegać tajemnicy służbowej zgodnie z wymogami przepisów o ochronie danych osobowych oraz obowiązani są zachować tajemnice informacji - zebranych w toku prowadzonych spraw.
3. Pracownicy Inspektoratu odpowiadają materialnie za powierzone im mienie.
§ 15
Dokumenty wywołujące zobowiązania finansowe dla Inspektoratu parafuje oraz opatruje imienną pieczęcią służbową oraz datą - główny księgowy Inspektoratu.
§ 16
Umowy w imieniu Inspektoratu może zawierać tylko Powiatowy Inspektor.
§ 17
Do pracowników Inspektoratu mają zastosowanie przepisy dotyczące stosunku pracy, w tym w szczególności:
-
ustawa Kodeks pracy (Dz. U. z 1998 Nr 21, poz. 94 ze zm.)
-
ustawa o służbie cywilnej (Dz. U. z 2008 Nr 227, poz. 1505 ze zm.)
-
ustawa o pracownikach urzędów państwowych (Dz. U. z 2001 Nr 86, poz. 953 ze zm.)
Metadane - wyciąg z rejestru zmian
Akcja | Osoba | Data |
---|---|---|
Dodanie dokumentu: | Administrator Serwisu | 03-12-2007 14:19 |
Osoba, która wytworzyła informację lub odpowiada za treść informacji: | 29-07-2009 | |
Ostatnia aktualizacja: | Administrator Serwisu | 03-12-2007 14:29 |